Hoe kun je op een natuurlijke manier je testosteron verhogen

Terry George

Of je nu een toegewijde bodybuilder, een atleet of gewoon of zomaar iemand bent die probeert in een betere vorm te komen, testosteron speelt hierbij een belangrijke rol. Maar als je ouder wordt daalt je testosteron. Veel mensen vragen zich af hoe zij op een natuurlijke wijze hun testosteron kunnen verhogen.


Je zult veel supplementen aantreffen van bedrijven die beweren dat hun versie van het testosteron-supplement je een vergrote spiermassa en meer kracht geeft, terwijl je je trainingen intensiveert.
Maar met een paar veranderingen in je voedingspatroon en extra lichaamsbeweging, in combinatie met een supplement, kun je op een veilige en natuurlijke manier je testosterongehalte verhogen en de voordelen, ongeacht je leeftijd, van een gezond testosteron-niveau ervaren.

Terry George

author: Terry George, flickr

Hoe kan ik op een natuurlijk manier mijn testosteron verhogen?

1. Zoek naar een natuurlijke stimulans

Supplementen die natuurlijke ingrediënten bevatten zoals zink en magnesium geven weinig risico op bijwerkingen, maar moedigen de hypofyse in de hersenen zeker aan om de productie van testosteron te stimuleren.
Het is ook belangrijk om te zoeken naar plantenextracten zoals Eurycoma Longifolia, die vaak werken als een testosteron booster en waarvan bewezen is effectief te zijn op een natuurlijke wijze en de productie van testosteron stimuleren.

2. Hef zware gewichten

Het trainen van weerstand is een van de meest effectieve manieren om op een natuurlijke wijze je testosteron-niveau te stimuleren en een zwaarder gewicht met minder herhalingen is gunstiger dan een licht gewicht met meer herhalingen. Je kunt zelfs de productie van hormonen veranderen door het aanpassen van je rusttijd tussen de sets.
Uit een studie die gepubliceerd was in de Journal of Strength in 2010 is gebleken dat 90 seconden rust tussen de squat en de bench press sets het post-workout testosteron-niveau verhoogt en nog meer wanneer het wordt gevolgd door een 120 seconden rustperiode. 60 seconden rust is goed voor het verhogen de HGH-niveaus maar verhoogt het testosteron-niveau het minst.

3. Blijf uit de buurt van voedingsmiddelen die de bloedsuikerspiegel verhogen

Het is bewezen dat 75g glucose (en de daarop volgende stijging van de bloedsuikerspiegel) genoeg is om testosteron met maar liefst 25% te verlagen!
Het is ook belangrijk om te onthouden dat het niet alleen ijs en chocoladerepen zijn die de bloedsuikerspiegel kunnen verhogen, er zijn veel koolhydraatrijke producten, zoals brood, pasta, granen etc. die worden omgezet in glucose als ze worden verteerd.

Voortgezet: WAT IS EEN TESTOSTERON BOOSTER?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *